Proponowane posty:
-
Jakie są kluczowe parametry doboru żywicy do garażu?
26 listopad 2024 -
Podłoga z żywicy a ogrzewanie podłogowe
03 październik 2024 -
Czy żywicę można kłaść na płytki balkonowe lub tarasowe? Wyjaśniamy
03 październik 2024 -
Żywice akrylowe i ich zastosowanie – wszystko, co warto wiedzieć
03 październik 2024
- Kategorie
Żywiczne posadzki przemysłowe w szkołach – czy to dobry pomysł?
Wszystkie placówki szkolne, zarówno te dla najmłodszych, jak i te dla młodzieży, łączy jedno. Codziennie znajduje się w nich ogromna liczba ludzi. Nauczyciele oraz pozostały personel, uczniowie, a czasem także rodzice, to być może nawet tysiące osób, które regularnie się tam pojawiają. Mimo to w szkołach dość rzadko zastanawia się nad dostosowaniem podłóg do panujących warunków. Czy zyskujące popularność posadzki przemysłowe z żywicy byłyby tam dobrym rozwiązaniem?
Artykuł porusza następujące zagadnienia:
- Jakie cechy powinny mieć posadzki przemysłowe do szkół?
- Żywiczne posadzki przemysłowe – charakterystyka
- Zalety zastosowania w szkołach posadzek przemysłowych z żywicy
- Renowacja żywicznych posadzek przemysłowych a funkcjonowanie szkoły
Jakie cechy powinny mieć posadzki przemysłowe do szkół?
Budynki publiczne, do których należą szkoły są dość wymagającymi miejscami dla posadzek. Narażone są one na wiele uszkodzeń. Oprócz wytrzymałości powinny też gwarantować bezpieczeństwo. Idealne posadzki przemysłowe do szkół powinny więc cechować się:
- bardzo dużą wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne,
- odpornością na działanie substancji chemicznych,
- odpornością na brud i łatwością w jego usuwaniu,
- korzystną ceną,
- bezpieczeństwem,
- brakiem substancji alergicznych,
- wodoodpornością,
- możliwością szybkiej i taniej naprawy.
Żywiczne posadzki przemysłowe – charakterystyka
Właściwości żywicznych posadzek przemysłowych wynikają przede wszystkim z cech żywicy. W zasadzie pokrywają się one z wspomnianymi wcześniej oczekiwaniami, związanymi z rzeczywistością szkolną. Posadzki przemysłowe z żywicy są przede wszystkim niezwykle wytrzymałe (na uderzenia, otarcia i inne uszkodzenia mechaniczne, ale także na temperatury). Nie uczulają i są bezpieczne nawet dla dzieci. Co ważne są one jednolite, nie posiadają łączeń, dlatego łatwo jest utrzymać je w czystości. W przypadku szkół jest to niezwykle ważne.
Zalety zastosowania w szkołach posadzek przemysłowych z żywicy
Bardzo dużą zaletą, która sprawia, że żywiczne posadzki przemysłowe nadają się w sam raz do szkoły jest ich bardzo powolna eksploatacja. Pomimo ogromnych obciążeń mogą służyć nawet dekadę. To ważne, ponieważ szkoły nie zawsze mogą sobie pozwolić na częste remonty. Dzieci, zwłaszcza na korytarzach, potrafią wystawić posadzkę na ogromną próbę, ale w przypadku żywicy nie ma się czego obawiać. Wytrzymuje ona naprawdę wiele, a oprócz tego estetycznie wygląda. Dla placówek edukacyjnych ważna jest też uniwersalność posadzek przemysłowych z żywicy. Można zastosować je na korytarzach, klatkach schodowych, w salach lekcyjnych, toaletach czy halach sportowych. Sprawdzą się one także na zewnątrz (przy szkolnych placach zabaw czy boiskach piłkarskich).
Renowacja żywicznych posadzek przemysłowych a funkcjonowanie szkoły
Oczywiście każdy materiał z czasem ulega zniszczeniu. Kluczowy jest tutaj czas, po którym do tego dochodzi oraz sposób i koszty renowacji. Aby wydłużyć żywotność posadzek przemysłowych warto od początku postawić na najwyższą jakość żywicy posadzkowej. Pomocna będzie też regularna konserwacja odpowiednimi preparatami. Jeśli jednak dojdzie już do uszkodzenia, to renowacja żywicznych posadzek przemysłowych nie powinna zaburzyć funkcjonowania szkoły. Zwłaszcza, jeśli zarysowanie zostanie szybko zauważone. Można wówczas dokonać naprawy punktowej – bez konieczności wymiany całej posadzki. W przypadku placówek edukacyjnych jest to istotne, ponieważ oznacza możliwość szybkiego wykonania prac np. podczas wakacji lub ferii zimowych. Również koszty renowacji są zaletą. Naprawa tylko tych zniszczonych miejsc wymaga znacznie mniejszej ilości materiałów, a to przekłada się na oszczędności, które szkoła może przeznaczyć na inne cele.